Z kokpitu priamo na zápästie

01/19/24

Každý príbeh úspešnej značky začína silnou myšlienkou a odhodlaním premeniť ju na skutočnosť.

Bruno Belamich a Carlos Rosillo. Zakladatelia značky Bell & Ross vyrastali uprostred technologickej revolúcie v 80. rokoch 20. storočia, teda v období, ktoré bolo bohaté na inovácie. V tej dobe sa tieto inovácie spájali najmä s Japonskom, čo bola krajina poskytujúca pohľad do budúcnosti. Tento pokrok ich ovplyvňoval už ako tínedžerov a oboch spájala rovnaká záľuba, vášeň pre dobré hodinky. Zatiaľ čo Carlos dokončoval magisterský titul na prestížnej parížskej HEC a pracoval ako strategický konzultant pre americkú agentúru Strategic Planning Associates, Bruno na vysokej škole študoval umelecký odbor a navrhoval svoje prvé diela. Štúdium ho zaviedlo až  do Hongkongu a práve tam čírou náhodou narazil na časopis, v ktorom sa dočítal o hodinárskej spoločnosti menom Sinn. Značka Sinn Bruna veľmi zaujala a počas dlhých večerov sa nevedel zbaviť myšlienky na túto spoločnosť a jej prácu. Zameranie spoločnosti na navigačné hodinky a palubné prístroje ho pozývalo k prvému skutočnému ponoreniu sa do fascinujúceho sveta letectvca. Nadobudol veľmi jasnú víziu svojej budúcej kariéry. 

Po návrate do Európy, kde mienil dokončiť štúdium na vysokej škole, sa rozhodol kontaktovať značku Sinn a uchádzal sa v nej o prácu. Slovo dalo slovo a skutočne sa zaradil do tímu spoločnosti. S jeho umom a húževnatosťou bola firma veľmi spokojná, dokonca urobil silný dojem aj na samotného zakladateľa spoločnosti, Helmuta Sinna. Napriek tomu sa Brunovi, čerstvému nadšencovi a zberateľovi, nedarilo nachádzať hodinky, ktoré by zodpovedali jeho vysokým nárokom. Vzal preto veci do vlastných rúk a postaral sa tak o významný zvrat svojej kariéry. Spojil sa so svojím priateľom z detstva, vtedy iba 27-ročným Carlosom Rosillom, a prehovoril ho k radikálnemu kroku - zhmotniť spoločnú myšlienku. To sa písal rok 1992., odvtedy je Carlos-Antonio Rosillo prezidentom a generálnym riaditeľom tejto vysoko špecializovanej značky hodiniek. 

 

Helmut Sinn, ktorý sám bol leteckým inštruktorom a pilotom, sa nenechal dlho presviedčať a bol ochotný odovzdať niektoré zo svojich vedomostí a znalostí a napokon aj dôveru. Dôveru, ktorá vyústila do prvej kolekcie hodiniek s názvom Bell & Ross by Sinn z roku 1992- V roku 1994 dvojica vytvorila svoj prvý vlastný rad hodiniek, ktorými premostili nepreskúmanú priepasť medzi tradičnými hodinkami a vojenskými zariadeniami.

„Bolo to spojenie dvoch malých detí, 

ktoré milujú vojenské hodinky, a ochoty pána Sinna učiť nás.“

 

Spoločná vízia a túžba vytvoriť funkčné a zároveň mimoriadne odolné hodinky zmenila svet dovtedajšieho hodinárstva. Spoločnosť založili s 20-tisíc americkými dolármi vo vrecku, takže rýchlo pochopili, že potrebujú finančnú podporu. Hovorí sa, že poctivým praje šťastie a inak to nebolo ani tentoraz. V roku 1997 sa už ako značka Bell & Ross rozhodli osloviť Chanel na spoluprácu. Na prvom stretnutí predstaviteľov oboch spoločností prišlo ku kurióznemu momentu, ľudia zo Chanel mali na ruke hodinky Bell & Ross. Totiž, budova Chanel bola priamo oproti obchodu Kenji na Manhattane v New Yorku, čo bol jeden z prvých obchodov s hodinkami Bell & Ross. V Chanel tak boli s hodinárskou značkou už dobre oboznámení. A práve tam to všetko začalo. 

Francúzska značka so švajčiarskym majstrovstvom

Hodinárska výroba sa po spojení postupom času presťahovala do Švajčiarska a započala novú éru svojej viac než 30 rokov dlhej cesty. Značka má síce korene vo Francúzsku, sídli priamo v srdci Paríža, ale výroba má čestné miesto v jednej z kolísok švajčiarskeho hodinárstva, legendárnom La Chaux-de-Fonds. Hodinky Bell & Rose si tak osvojili punc kvality švajčiarskeho majstrovstva a poctivého remeselného spracovania.

Bell & Ross vo vesmíre i hlbinách oceánov

 

V Bell & Ross sa od počiatku snažili, aby hodinky nielen dobre vyzerali, ale boli použiteľné aj ako nástroj pre profesionálov v tých najextremnejších pracovných podmienkach. Nezvyčajné profesie ako astronaut, pilot stíhačiek, pretekár či dokonca expert na zneškodňovanie bômb, to všetko sú profesie, ktoré Bell & Ross odzrkadľuje. Na tvorbe jedinečných modelov sa dnes podieľa niekoľko významných profesionálov v oblasti vzdušného priestoru, civilných aj vojensky zameraných. Tím tvoria aj ďalší ostrieľaní profesionáli vo všetkých aspektoch výroby, zruční dizajnéri, inžinieri a predovšetkým majstri hodinári. Vďaka svojmu dlhoročnému výskumu si spoločnosť vybudovala nepriestrelnú reputáciu v kritériách funkčnosti časomerných nástrojov. V roku 1985 ich dokonca nemecký fyzik a astronaut Dr. Reinhard Furrer vzal do vesmíru. 

 

Dnes je značka Bell & Ross oficiálnym dodávateľom pre rôzne vesmírne projekty, ako napríklad nemeckú Space Lab Mission. Zasobuje aj Air France, elitnú taktickú skupinu GIGN, francúzske námorníctvo, alebo španielske Patrulla Acrobática de Paracaidismo. Slogan „Z kokpitu na zápästie“ možno interpretovať doslovne, keďže väčšina dizajnu tela hodiniek skutočne kopíruje technické budíky z kokpitov leteckých inštrumentov. Dokonca telo obsahuje aj identické rohové skrutky, presne ako originály čítačov stíhačiek. Ručičky, rovnako ako číslice, sú značne veľké, podieľajú sa tak na vytváraní autentického kokptitového vzhľadu ciferníka. Nie je hanba pocítiť pri hlbšom pohľade zimomriavky, je to zámer. 

Bell & Ross vôbec nešetrí spoluprácami v rôznych technických odvetviach, no jednou z najväčších vášní je automobilový priemysel. Spoločne posúvajú hranice kreativity a skúmajú nové hodinárske územia. Navrhli niekoľko vlastných vozidiel, medzi ktoré patrí ultrarýchly motocykel B-rocket v spolupráci so Shaw Harley Davidson, športové auto Aero-GT či drsné terénne elektrické SUV od Bollinger Motors. So staviteľmi koncepčných vozidiel navrhli pretekárske lietadlo BR-bird, ktoré vyslovene slúžilo na prekonávanie rýchlostných rekordov. Každý vodič a pilot týchto extrémnych strojov bol vybavený jedinečnými hodinkami značky Bell & Ross.

Hodinky Bell & Ross

 

Ikonický dizajn hodiniek Bell & Ross odzrkadľujú predovšetkým modely radu BR03. V každom modeli sú striktne zakomponované základné princípy značky, ako čitateľnosť, funkčnosť, spoľahlivosť a presnosť. Čisté línie a nadčasová elegancia hranatého vzhľadu spájajú funkčnosť s potešením oka. Vycibrenú estetiku zachytili napríklad v hodinkách BR 01 Red Radar, ktoré využívajú radarom inšpirovaný spôsob čítania času, technickú inováciu zase v modeli Hydromax 11 100M, ktoré pokorili rekord vodeodolnosti s možnou hĺbkou ponoru Mariánskej priekopy, teda takmer 11 kilometrov. Ak ste nespútaný človek s citom pre nadčasovosť, Bell & Ross je pre vás ako stvorený.

Registrácia do newsletteru


Vaše osobné údaje (t.j. Váš e-mail) budeme (Swiss Watches, s. r. o.) spracovávať iba za účelom zasielania newsletterov so zaujímavým obsahom z oblasti e-mail marketingu v súlade s platnou legislatívou a zásadami ochrany osobných údajov. Svoj súhlas so zasielaním a spracovaním osobných údajov môžete kedykoľvek odvolať prostredníctvom odhlasovacieho odkazu v každej kampani.

Máte otázku? Volajte zadarmo

+421 915 849 940
Pondelok až piatok od 9.00 do 17.00

Prečo u nás nakupovať?

5 partnerských predajní 90% tovaru na sklade Vernostné zľavy Autorizovaný predajca